شما می توانید در مورد استراتژی بازاریابی محتوای خود مانند برنامه بازاریابی محتوای خود فکر کنید - بیایید به مراحلی که می خواهید برای ایجاد یک استراتژی موثر انجام دهید، بیایید.
1. اهداف هوشمندانه را تعیین کنید.
اولین بخش از استراتژی بازاریابی محتوا، تعیین اهداف هوشمندانه است. اینها باید مختص کسب و کار شما باشند – احتمالاً مکمل اهداف بازاریابی و شرکت شما هستند.
در اینجا چند نمونه از اهداف هوشمندانه آورده شده است:
-آگاهی از برند را بهبود بخشید
-افزایش درآمد
-نرخ تبدیل ها را افزایش دهید
-بهبود وفاداری به برند
-تعامل مشتری را افزایش دهید
-ایجاد ارتباط و اعتماد بین مشتریان بالقوه و مشتریان
-جذب شرکای استراتژیک
2. KPI های خود را تعیین کنید.
در مرحله بعد، شاخص های کلیدی عملکرد (Key Performance Indicators) را برای اهداف هوشمند خود تنظیم کنید. KPI ها نقاط داده قابل اندازه گیری هستند که می توانید از آنها برای اندازه گیری عملکرد واقعی خود در برابر هدف خود استفاده کنید.
هدف هوشمند |
kpi مرتبط |
آگاهی از برند |
ترافیک سایت، فالوورهای رسانه های اجتماعی، ثبت نام اشتراک، منشن (توسط مشتریان و شرکا) |
درآمد |
فروش روزانه، ترافیک سایت |
تبدیل ها |
نرخ تبدیل، نرخ رها شدن سبد خرید، روند نرخ حمل و نقل مرتبط، روند قیمت رقابتی |
وفاداری به برند |
مشتریان بازگشتی، مروجین، بررسی محصول، ارجاعات |
تعامل با مشتری |
لایک، اشتراک گذاری، فالو، منشن، بک لینک |
ارتباط و اعتماد |
مشتریان بازگشتی، مروجین، فالوورها، منشن |
شرکای استراتژیک |
مشارکت های جدید، منشن ها، بک لینک ها |
3. در مورد نوع محتوا تصمیم بگیرید.
در مرحله بعد، نوع محتوایی را که ایجاد می کنید انتخاب کنید. برای انجام این کار، با فکر کردن به مخاطبان هدف و شخصیت های خریدار شروع کنید.
به سوالات زیر در مورد مخاطبان هدف خود پاسخ دهید تا به شما کمک کند تا انواع محتوای مناسب را برای آنها محدود کنید:
-آنها از شما چه میخواهند؟
-آنها به دنبال غلبه بر چه چالش هایی هستند؟
-چرا آنها به محصول یا خدمات شما نیاز دارند؟
-چگونه می توانید به موفقیت آنها کمک کنید؟
-وقت خود را کجا می گذرانند؟
سپس، نگاهی به انواع مختلف محتوایی که قبلاً بررسی کردیم بیندازید تا تصمیم بگیرید کدام نوع محتوا را ایجاد می کنید.
4. کانال های محتوای خود را انتخاب کنید.
وقتی در مورد نوع محتوایی که با آن بازاریابی می کنید تصمیم گرفتید، وقت آن است که کانال های محتوای خاص خود را انتخاب کنید. محتوای خود را کجا به اشتراک می گذارید؟
برای برخی از انواع محتوا، کانالی که باید با آن کار کنید واضح است. به عنوان مثال، اگر محتوای فیس بوک ایجاد می کنید، کانال شما خود پلت فرم اجتماعی خواهد بود.
5. بودجه تعیین کنید.
حالا، بودجه خود را تنظیم کنید. در مورد نوع محتوایی که ایجاد می کنید و کانال هایی که آن محتوا را بازاریابی می کنید فکر کنید.
سپس برای تعیین بودجه خود سوالات زیر را از خود بپرسید:
آیا برای ایجاد محتوا نیاز به خرید نرمافزار یا فناوری دارید (مانند نرمافزار طراحی گرافیک مانند Adobe Photoshop، اشتراک Canva، دوربینی برای گرفتن عکسها و فیلمهای با کیفیت بالا)؟
آیا نیاز به استخدام بازاریاب یا طراح محتوا (مانند هنرمندان، نویسندگان، ویراستاران، طراحان) دارید؟
آیا نیاز به پرداخت هزینه برای فضای تبلیغاتی دارید؟
آیا برای تقویت یا اندازه گیری نوع خاص محتوای خود به ابزار یا منابع خاصی نیاز دارید؟
توجه داشته باشید که پاسخهای شما چگونه بر بودجه شما تأثیر میگذارد. چه افزایش یا کاهش در مورد آنچه قبلاً تخمین زدهاید.
6. ایجاد و توزیع محتوا.
محتوای خود را ایجاد و توزیع کنید تا مخاطبان شما بتوانند آن را مصرف کنند. برای اطمینان از اینکه به طور مداوم محتوا تولید می کنید و آن را بین مشتریان احتمالی و مشتریان خود به اشتراک می گذارید، از یک تقویم رسانه های اجتماعی یا یک تقویم محتوای سرمقاله استفاده کنید.
این به تیم شما کمک میکند تا از تمام محتوایی که ایجاد میشود مطلع باشد و همچنین به شما امکان میدهد آن را زودتر از موعد برنامهریزی کنید.
از یک تقویم سرمقاله رایگان برای برنامهریزی و بهینهسازی تمام محتوای بازاریابی خود استفاده کنید تا به شما در افزایش نرخ تبدیل کمک کند.
7. تجزیه و تحلیل و اندازه گیری نتایج.
در نهایت، نتایج خود را تجزیه و تحلیل و اندازه گیری کنید تا بتوانید تغییرات لازم را برای افزایش تلاش های بازاریابی محتوای خود و دستیابی به مخاطبان بیشتری ایجاد کنید.
برای تعیین موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای خود، به اهداف هوشمند و KPI خود نگاه کنید. آیا به اهداف و KPI های خود دست یافتید؟ آیا نزدیک بود به آنها برسید، یا از نظر تخمینی ناامید بودید؟
حال، چگونه می توانید از موثر بودن استراتژی خود اطمینان حاصل کنید؟ بیایید دریابیم.