دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا به مخاطبان بیشتری نسبت به روش های سنتی دسترسی داشته باشید و کسانی را که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند هدف قرار دهید. علاوه بر این، اغلب مقرون به صرفهتر از تبلیغات سنتی است و به شما امکان میدهد موفقیت را به صورت روزانه اندازهگیری کنید و آنطور که مناسب میدانید، حرکت کنید.
چند مزیت عمده دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:
شما میتوانید تلاشهای خود را فقط روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.
مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی برون گرا است.
بازاریابی دیجیتال زمین بازی را در صنعت شما یکسان می کند و به شما امکان می دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.
دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.
تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسان تر است.
دیجیتال مارکتینگ می تواند نرخ تبدیل و کیفیت سرنخ های شما را بهبود بخشد.
شما می توانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را جذب کنید.
بیایید عمیق تر بررسی کنیم:
1. شما می توانید تلاش خود را فقط بر روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.
اگر تبلیغی را در تلویزیون، مجله یا بیلبورد قرار دهید، کنترل محدودی بر روی افرادی که آگهی را می بینند دارید. البته، میتوانید جمعیتشناسی خاصی را اندازهگیری کنید - از جمله خوانندگان معمولی مجله یا جمعیت یک محله خاص - اما هنوز هم تا حد زیادی مبهم است.
دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را میدهد که با پیامهای بازاریابی شخصیشده و با نرخ تبدیل بالا، مخاطبان بسیار خاص را شناسایی و هدف قرار دهید.
به عنوان مثال، شما ممکن است از هدف گذاری رسانه های اجتماعی برای نشان دادن تبلیغات به مخاطب خاصی بر اساس متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق، شبکه ها یا رفتارها استفاده کنید. از طرف دیگر، میتوانید از استراتژیهای PPC یا SEO برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که به کلمات کلیدی خاص مرتبط با محصول، خدمات یا صنعت شما علاقه نشان دادهاند یا جستجو کردهاند، استفاده کنید.
در نهایت، بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند تحقیقات لازم را برای شناسایی شخصیتهای خریدار و اصلاح استراتژی خود انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که به احتمال زیاد خرید میکنید.
2. مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی برون گرا است.
دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند عملکرد کمپین روزانه را ردیابی کنید، بنابراین میدانید چه کانالهایی خوب عمل میکنند و کدامها نه، و به شما کمک میکند بودجه کمپین خود را برای بازگشت سرمایه بالا بهینه کنید. این را نمی توان در مورد اشکال سنتی تبلیغات گفت. مهم نیست که بیلبورد شما چگونه کار می کند - حتی اگر تبلیغ شما منجر به ایجاد مشتری نشود، همچنان هزینه آن یکسان است.
به علاوه، با بازاریابی دیجیتال، کنترل کاملی بر جایی که میخواهید پول خود را خرج کنید، دارید. شاید شما به جای پرداخت هزینه برای کمپین های PPC، برای ایجاد محتوای اینستاگرام با قابلیت نرخ تبدیل بالا، هزینه می کنید. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد به طور مداوم چرخش کنید و این اطمینان را ایجاد کنید که هرگز پول خود را برای کانال هایی که عملکرد خوبی ندارند هدر نمی دهید.
به طور کلی، بازاریابی دیجیتال راه حل مقرون به صرفه تری است و فرصت های منحصر به فردی را فراهم می کند تا اطمینان حاصل شود که بیشترین سود را به دست می آورید.
به عنوان مثال، اگر برای یک کسبوکار کوچک با بودجه محدود کار میکنید، ممکن است در رسانههای اجتماعی، وبلاگنویسی یا سئو سرمایهگذاری کنید – سه استراتژی که میتوانند حتی با حداقل هزینه، بازگشت سرمایه بالایی به شما بدهند.
3. بازاریابی دیجیتال زمینه بازی را در صنعت شما یکسان می کند و به شما امکان می دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.
اگر برای یک کسبوکار کوچک کار میکنید، احتمالاً رقابت با برندهای اصلی در صنعت خود که بسیاری از آنها میلیونها دلار برای سرمایهگذاری در کمپینها دارند، برای شما دشوار است. خوشبختانه، فرصتهای زیادی وجود دارد تا از طریق ابتکارات بازاریابی دیجیتال استراتژیک از بازیگران بزرگ پیشی بگیرید.
به عنوان مثال، ممکن است از کلمات کلیدی طولانی برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا استفاده کنید که در موتورهای جستجو رتبه بندی می کند. موتورهای جستجو اهمیتی نمیدهند که کدام برند بزرگتر است، اما به اولویتبندی محتوایی اهمیت میدهد که بهترین طنیناندازی را با مخاطبان هدف داشته باشد.
4. دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.
در حالی که تبلیغات سنتی می تواند برای اهداف خاص مفید باشد، بزرگترین محدودیت آن قابلیت اندازه گیری است. این یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی دیجیتال است، زیرا میتواند نمای ابتدایی تا پایانی از تمام معیارهای مهم شرکت شما - از جمله برداشتها، اشتراکگذاریها، بازدیدها، کلیکها و زمان روی صفحه به شما بدهد.
برخلاف اکثر تلاشهای بازاریابی آفلاین، بازاریابی دیجیتال به بازاریابان اجازه میدهد تا نتایج دقیق را در زمان واقعی مشاهده کنند. اگر تا به حال تبلیغی را در روزنامه گذاشته باشید، میدانید که تخمین تعداد افرادی که به آن صفحه ورق زدهاند و به آن توجه کردهاند چقدر دشوار است. هیچ راه مطمئنی برای دانستن اینکه آیا اصلاً آن تبلیغ باعث فروش بوده است وجود ندارد.
از سوی دیگر، با دیجیتال مارکتینگ، می توانید بازگشت سرمایه هر جنبه ای از تلاش های بازاریابی خود را اندازه گیری کنید.
در اینجا چند نمونه آورده شده است:
ترافیک وب سایت
با دیجیتال مارکتینگ، می توانید تعداد دقیق افرادی را که صفحه اصلی وب سایت شما را در زمان واقعی مشاهده کرده اند.همچنین میتوانید از بین سایر دادههای تجزیه و تحلیل دیجیتال، ببینید که از چه تعداد صفحه بازدید کردهاند، از چه دستگاهی استفاده میکنند و از کجا آمدهاند.
این هوشمندی به شما کمک میکند بر اساس تعداد افرادی که آن کانالها به وبسایت شما میبرند، اولویتبندی کنید که کدام کانالهای بازاریابی را بیشتر یا کمتر صرف کنید. به عنوان مثال، اگر تنها 10 درصد از ترافیک شما از جستجوی ارگانیک است، می دانید که احتمالاً برای افزایش این درصد باید مدتی را برای سئو صرف کنید.
با بازاریابی آفلاین، تشخیص نحوه تعامل افراد با برند شما قبل از تعامل با فروشنده یا خرید، می تواند دشوار باشد. با دیجیتال مارکتینگ، می توانید روندها و الگوهای رفتار افراد را قبل از رسیدن به مرحله نهایی سفر خریدارشان شناسایی کنید، به این معنی که می توانید تصمیمات آگاهانه تری در مورد نحوه جذب آنها به وب سایت خود درست در بالای قیف بازاریابی بگیرید.
عملکرد محتوا و تولید سرنخ
تصور کنید یک بروشور محصول ایجاد کرده اید و آن را از طریق صندوق پستی افراد پست کرده اید - آن بروشور نوعی محتوای آفلاین است. مشکل این است که شما نمی دانید چند نفر بروشور شما را باز کردند یا مستقیماً به سطل زباله انداختند.
در عوض، تصور کنید که آن بروشور را در وب سایت خود دارید. میتوانید دقیقاً تعداد افرادی که صفحه را در آن مشاهده کردهاند اندازهگیری کنید، و میتوانید از یک فرم برای جمعآوری اطلاعات تماس کسانی که آن را دانلود کردهاند استفاده کنید. این دو جنبه دارد: شما اندازه می گیرید که چند نفر با محتوای شما درگیر می شوند و وقتی مردم آن را دانلود می کنند، سرنخ های واجد شرایط ایجاد می کنید.
مدلسازی اسناد
یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر همراه با ابزارها و فنآوریهای مناسب به شما این امکان را میدهد تا تمام فروش خود را از اولین نقطه تماس دیجیتالی مشتری با کسبوکار خود ردیابی کنید.
ما این را مدلسازی اسناد می نامیم و به شما امکان می دهد روندهایی را در روش تحقیق و خرید افراد برای محصول خود شناسایی کنید و به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد اینکه چه بخش هایی از استراتژی بازاریابی شما مستحق توجه بیشتر است و چه بخش هایی از چرخه فروش شما نیاز به اصلاح دارد بگیرید. .
اتصال نقاط بین بازاریابی و فروش بسیار مهم است. به گفته لینکدین، 87 درصد از رهبران فروش و بازاریابی می گویند که همکاری بین فروش و بازاریابی باعث رشد حیاتی کسب و کار می شود، اما عدم هماهنگی بین هر دو تیم می تواند به عملکرد مالی آسیب برساند. اگر بتوانید سفر مشتری خود را در چرخه خرید با استفاده از فناوریهای دیجیتال بهبود ببخشید، احتمالاً تأثیر مثبتی بر نتیجه کسب و کار شما خواهد داشت.
5. تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسانتر است.
کار زیادی برای توسعه یک استراتژی بازاریابی انجام می شود. به طور کلی، شما آن استراتژی را تا زمان تکمیل دنبال خواهید کرد، اجازه میدهید اثرگذار شود و سپس نتایج آن را قضاوت کنید. با این حال، همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. ممکن است در نیمه راه متوجه شوید که یک جنبه محاسبات اشتباه بوده است، یک فرض نادرست بوده است، یا مخاطبان آن طور که انتظار می رود واکنش نشان نداده اند. اینکه بتوانید استراتژی را در طول مسیر تغییر دهید یا تنظیم کنید بسیار سودمند است زیرا از شروع مجدد کامل و هدر رفت هزینه جلوگیری می کند.
اینکه بتوانید استراتژی خود را به راحتی تغییر دهید، یک مزیت بزرگ بازاریابی دیجیتال است. انطباق یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار ساده تر از سایر اشکال سنتی بازاریابی مانند پست الکترونیکی یا تبلیغات بیلبورد است. به عنوان مثال، اگر یک تبلیغ آنلاین مطابق انتظار ارائه نمی شود، می توانید به سرعت آن را تنظیم کنید یا آن را متوقف کنید تا نتایج بهتری حاصل شود.
6. بازاریابی دیجیتال می تواند نرخ تبدیل شما و کیفیت سرنخ های شما را بهبود بخشد.
همانطور که بازاریابی دیجیتال اندازه گیری تلاش های بازاریابی شما را ساده تر می کند، این باعث می شود نرخ تبدیل شما نیز ساده تر شود. توانایی اندازه گیری اثربخشی هر تاکتیک به شما کمک می کند تا استراتژی های بهتری ایجاد کنید. اصلاح مداوم روش ها نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد. سرمایه گذاری در بازاریابی آنلاین تضمین می کند که همه چیز برای بیشترین میزان نرخ تبدیل بهینه شده است.
علاوه بر این، همه سرنخ ها ارزش یکسانی برای کسب و کار شما ندارند. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که مخاطب خاصی را هدف قرار دهید که منجر به مشتریان با کیفیت بالاتری شود که احتمال بیشتری برای مشتری شدن دارند. اتصال کسب و کار شما با با ارزش ترین سرنخ ها به طور مستقیم نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد.
7. می توانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را درگیر کنید.
ضروری است که هر چه زودتر مخاطب خود را درگیر کنید. برقراری ارتباط در اولین مرحله از سفر خریدار به هدایت پیشرو از طریق قیف مشتری کمک می کند. استفاده از دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را میدهد که از ابتدا تا انتها و در هر نقطهای بین آنها این کار را انجام دهید.
کانال های آنلاین به شما این امکان را می دهند که کل سفر خرید مشتریان خود را دنبال کنید. درک و تجزیه و تحلیل نحوه حرکت و عملکرد مشتریان برای تبدیل سرنخ مهم است. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که آنها را از طریق این فرآیند ردیابی کنید. و، حتی اگر در مراحل اولیه تبدیل نشوند، حداقل به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که با کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده اند.